יקבי ברקן בפייסבוק הצהרת נגישות

יין ומים- כללים והמלצות להתאמה הרמונית בין השניים

יין לבן תוסס

הפרקטיקה של שילוב הרמוני בין מים ויין מושפעת ממשתנים רבים. נוסחאות ההתאמה בהקשר של טעם הן בלתי מוגבלות ובמקרים רבים הן לא ניתנות לשחזור. למעשה, בעוד המים מציגים מאפיינים אורגנולפטיים (חישתיים) קבועים, יין נחשב למוצר אותנטי הטומן בחובו מגוון רחב של ריחות וטעמים המשתנים ממותג למותג. למרות זאת, הנה מספר עקרונות מנחים כיצד להתאים באופן אידיאלי בין יין למים. המידע באדיבות יקבי ברקן.

יינות לבנים פירותיים וטריים

 המאפיינים הבסיסיים של יינות אלו והמאפיינים האורגנולפטים שלהם מתגלים בצבעם, בארומה שלהם ובטעמם שבדרך כלל מזכירים את טעמי הפרי עצמו. ליינות אלה, מומלץ להתאים: “אקווה פאנה”.

יינות לבנים שהתיישנו בחבית

במקרים אלה הארומות והטעמים של היין יותר מורכבים. המגע עם העץ מעצים את ארומות הפרי ואף מוסיף נגיעה מעודנת של תבלון. הטעם של היין “עגול” והאלכוהול מחמם את הלשון. לסוג יין כזה יתאימו באופן מושלם המים של “אקווה פאנה” בגלל אופיים החלק והנטרלי.

יינות רוזה

יינות הרוזה מציעים מגוון רחב של תכונות אורגנולפטיות התלויות בטכנולוגיות הייצור. כאשר יינות הרוזה הם צעירים, טריים וקלי גוף, הם יתאימו באופן תמידי ל”אקווה פנה” כאשר יינות הרוזה מאופיינים בתכולת אלכוהול גבוהה יותר, הם יתאימו בצורה מושלמת לסן פלגרינו.

יינות אדומים צעירים בסגנון בוז’ולה BEAUJOLAIS 

סוג זה של יין -פירותי באופן מובהק. הטעם הוא טרי, בעל ניחוח משוחרר, עקב העדר טאנינים. היין יתאים באופן שווה עם “סן פלגרינו” או “אקווה פנה”.

יינות אדומים צעירים

ליינות אלה יש ניחוח אופייני המזכיר עשבי תיבול ופירות יער אדומים. בחיך מתקבלת חומציות מהודקת וטאנינים המשתהים על הלשון. היין יתאים היטב ל”סן פלגרינו”.

יינות אדומים בעלי גוף בינוני

לקטגוריה זו משתייכים יינות עם ארומות משניות המשתהות מתחת לפני השטח. רמזים של פרי בשל, תבלינים וארומות מגוונות נוספות. יינות כאלה מוערכים מאוד ומציעים ספקטרום טעמים רחב, נעים ומאוזן. יתאימו באופן הרמוני ל-”סן פלגרינו”.

יינות אדומים מיושנים בעלי גוף מלא

יינות בעלי אופי מרשים ו”בוקה” מורכב. על הלשון הם חלקים ועגולים למרות סיומת מאד מובחנת. בגלל טעמים עקביים אלה ורמת טאנינים גבוהה, יינות אלה יתאימו בצורה מאד מרשימה והרמונית ל-”סן פלגרינו”.

יינות ארומתים מתוקים

יינות מסוג זה מוגשים בדרך כלל עם קינוחים. בגלל הניחוחות הנעימים והמרקם המרענן שלהם, יתאימו באופן אידיאלי ל”אקווה פאנה”.

יינות אדומים “גדולים”

כשיינות אלה נשתים לבדם שלא במהלך ארוחה, הם חייבים להיות משודכים ל”אקווה פנה”, וזאת כדי להעצים את הטעם על החיך ולהעריך כל לגימה.

ומה הקשר בין יין לאוכל?

עברו למאמר "חנויות יין ואלכוהול"

לתשומת ליבך: הינך מבקר באתר תוך שימוש בדפדפן מסוג אינטרנט אקספלורר בגירסה מיושנת ולא בטוחה, אתר זה פועל בה באופן חלקי. לחווית גלישה מהירה, נעימה ובטוחה יותר - באתר זה ובכלל - מומלץ מאוד לשדרג לדפדפן מתקדם ובטוח יותר, כמו פיירפוקס, אופרה, ספארי, כרום, או גירסה עדכנית יותר של אינטרנט אקספלורר