יקבי ברקן בפייסבוק הצהרת נגישות

יין בריא ללב

יין אדום עשיר בנוגדי חמצון

יין ישמח לבב אנוש, כך נהוג לומר, אך האם הוא גם יסייע לנו ברמה הבריאותית? יש הטוענים כי ליין יש הרבה מאוד סגולות רפואיות, וכי הוא עוזר במניעת מחלות לב. המציאות אכן מאשרת זאת, כשמחקרים רבים כבר הוכיחו את הקשר בין צריכה מתונה של אלכוהול לשיפור בריאות הלב וכלי דם.  דרך נוספת להקפיד על הבריאות היא לימודי עיסוי רפואי שיהפכו כל אדם המתעניין בעיסוי למומח בריאות.

השפעה לחומרי נוגדי חימצון

בקליפות ובגרעיני הענבים, מהם עשוי היין, ישנם חומרים נוגדי חימצון שנקראים פוליפנולים. חומרים אלה תורמים למניעת טרשת עורקים. הם מסייעים להפחתת יצירת כרישי דם וכן להרחבת כלי דם המאפשרים זרימה תקינה של הדם והורדת הלחץ שלו.

במחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות ובאו לבדוק האם אכן ההנחה הרווחת על פיה יין מזיק לבריאות נכונה, התגלו ממצאים אחרים. נוגדי החמצון שנמצאים בכוס יין אדום אחת, המותרת לשתייה מבחינה בריאותית ברמה היומיומית מסייעים למעשה להגנה על הגוף, מחזקים את המערכת החיסונית ומורידים את לחץ הדם.

סיכון נמוך למחלת לב

בשנים האחרונות נערכו מספר מחקרים אפידמיולוגיים ומטא- אנליזות, אשר הצביעו על העובדה ששתייה מתונה של יין ממזערת סיכון לחלות במחלת לב, וכן לתמותה בעקבות כך. 

הכמות אשר מומלצת לשתייה הינה כוס אחת לנשים ו2 כוסות לגברים, אשר מהוות 150-300מ"ל. סוג היין המועדף הוא יין אדום, אשר לו תכולה גבוהה יותר של נוגדי חימצון. עם זאת, ההמלצה היא לשתות את היינות היבשים יותר, התורמים הרבה יותר לבריאות הלב.

נוגדי החמצון שביין – עשויים לסייע בהקטנת הסיכון לסרטן

בנושא זה המחקרים נחלקים ביניהם. בעוד שישנן עדויות על כך שאלכוהול הוא גורם שעלול להוביל לסרטן, שתייה מתונה של יין מקושרת דווקא להקטנת הסיכוי לחלות במחלה.

על פי מחקרים שנעשו בשנים האחרונות, שתיה מתונה של יין אדום יכולה לסייע להפחתת הסיכוי לסרטן הריאות, השחלות, המעי הגס והערמונית. הסיבה לכך נעוצה בנוגדי החמצון הרבים הנמצאים בקליפות ובגרעיני הענבים, אלו מסייעים להיווצרות כלי דם חדשים.

הקשר בין שתיית יין אדום והפחתת סוכרים בדם

מחקרים נוספים עסקו בקשר בין שתיית יין אדום והפחתת סוכר בדם, מה שיכול לסייע לאנשים הסובלים מסוכרת סוג 2. חומרים כמו רסוורטרול, קוורסטין, קטכינים ואנטוציאנינים, שבשפה מדוברת מהווים חלק מאותה קבוצת נוגדי חמצון שנמצאת בענבים מהם מופק היין האדום, תורמים לעיכוב היפרגליצמיה, לשיפור תפקודי לבבלב ולהורדת רמת הגלוקוז והאינסולין. המחקר התבסס על שתייה של כוס יין אדום אחת בזמן הארוחה.

בשנים האחרונות, כאשר קהלים רבים יותר נפתחו לשתיית יין אדום וכאשר רובנו מתעמקים בנושא התזונה הבריאה ומנסים לשפר את התפריט היומי שלנו, מחקרים רבים מבססים הנחה אחת – יין אדום, כאשר צורכים אותו בכמות הנכונה, יכול לסייע לבריאות ולשפר אותה. 

 

לקריאה על יין אדום יבש מומלץ

לתשומת ליבך: הינך מבקר באתר תוך שימוש בדפדפן מסוג אינטרנט אקספלורר בגירסה מיושנת ולא בטוחה, אתר זה פועל בה באופן חלקי. לחווית גלישה מהירה, נעימה ובטוחה יותר - באתר זה ובכלל - מומלץ מאוד לשדרג לדפדפן מתקדם ובטוח יותר, כמו פיירפוקס, אופרה, ספארי, כרום, או גירסה עדכנית יותר של אינטרנט אקספלורר